Закон про лобіювання запрацював: запущено Реєстр прозорості
1 вересня 2025 року в Україні запрацював Закон № 3606-IX «Про лобіювання», що є стратегічним кроком у реформі інституту Government Relations. Нова норма створює чіткий правовий каркас для прозорого представлення бізнес-інтересів та позицій громадськості у формуванні державної політики. Одночасно стартував Реєстр прозорості, який адмініструє НАЗК – це основний механізм втілення закону у практику .
За новими правилами всі, хто займається лобіюванням — особисто або через організацію — відтепер мають пройти обов’язкову реєстрацію у Реєстрі. Цей інструмент відкритий і доступний суспільству: у публічній частині можна знайти дані про суб’єктів лобіювання, їхню звітність та статистику; у «електронному кабінеті» — подавати звіти та адмініструвати статус .
Серед ключових нововведень – регулярна звітність, розкриття бенефіціарів, взаємодія з органами влади на відкритих засадах, а також адміністративна відповідальність за порушення. Суми штрафів варіюються залежно від типу порушення .
3 вересня відбулася перша зустріч Комітету з питань лобіювання і прозорих політик при Європейській бізнес-асоціації. Учасники обговорили досвід реєстрації, підготовку звітів, поточні законодавчі ініціативи та отримали практичні поради від Комітету для бізнесу
- Бізнес спільнота виступила проти підвищення податку на прибуток банків
- Посилення контролю за іноземним впливом у США: нові виклики для бізнесу та лобістів
- Методи лобіювання, передбачені законом
- Лобіювання в Україні: на що мають право впливати лобісти та які існують обмеження
- В Україні створено Вищу школу лобіювання



